Home > Common > Expat melayu di negeri melayu

Expat melayu di negeri melayu

Melayu?

yup. i have many things to do with this word. at least, rumah saya di kampung melayu, jakarta (do i need to show you where is that?) dan sekarang saya jadi expat melayu di negeri melayu.

easy to guess, indeed. sekarang saya jadi expat di malaysia. expat? berhak dong ngomong gitu kan dah pegang expatriate card yang gold card itu lho… expat melayu? lhaa bener tho, saya kan orang melayu. di negeri melayu? no doubt lah – malaysia memang negeri melayu.

to be in detail, saya kerja dan tinggal di negeri melaka (sampai saat ini saya masih belum ketemu nih story apakah nama ‘melaka’ itu ada sejarahnya dengan nama ‘melayu’). saya kerja di salah satu UK-based company yang dihire menjadi consultannya Petronas.

…nah, itu intronya dulu dari blog ini ya.
keep in your mind from now on: ada anak kampung melayu jadi expat melayu di negeri melaka..

Categories: Common Tags:
  1. No comments yet.
  1. No trackbacks yet.

Leave a Reply

